17th entry - 一人一半 & 咻咻咻

一人一半

安靜會吵醒舊的事情 悲傷一步步正逼近 耳邊又響起 我愛你 那麼清晰 那麼銳利 翻箱倒櫃 試圖忙一點 想趕走思念 汗水淚水原來一樣鹹 像對錯最後難以分辨 說好了 痛苦一人一半 轉身各自解散 我左邊肩膀上的天堂 仍是你專屬的遊樂場 (再不是你想來的地方) 說好了 甜蜜一人一半 讓分手不那麼酸 我幫你裝上一雙翅膀 卻用回憶把自己捆綁 失去的原因 沒有道理 我常和自己吵不停 再多的書籍勸不醒 分而不離 離而不棄 愛像底片 曝光後毀滅 抓不住從前 今天明天原來同一天 因為日曆撕不掉從前 我不是你缺的那一半 你卻永遠是我另一半


咻咻咻

攝氏三十五度 我不再回顧 想你在他的懷裡 應該幸福 我該祝福 冷得我想哭 不能哭 傻到什麼程度 我心裡有數 最後一口啤酒無所謂 酸或苦 能笑著送你走 就滿足 很滿足 看著天上烏雲 滿滿 排山倒海 這夏季第一場雨 迎面而來 當結局不能改 我又何必躲開 沒什麼值得大驚小怪 就淋個痛快 聽風 咻-咻-咻-嘲笑我的愛 就像感情的備胎 只在旁邊喝采 你別問why why why 我一直都在 你有很好的未來 再痛我也說all right 當風 咻-咻-咻-送走我的愛 街邊路燈一整排 低著頭為誰默哀 是天在 cry cry cry 我的笑還在 有天他不能依賴 你懷念我外套口袋 告訴我 我隨時 stand by

Nice songs rite~

These few weeks, I am a bit crazy over an album. Friends who know me well should able to know what songs are these… Yah, u should able to guess who is the singer’s song that I crazy over. Bingo… it is Ocean’s songs. If you had guess correctly, Sorry no presents for your correct answer! hahaha... Hmmm... I like most of his songs in the album and there are two particular songs that i like. Yah, they are the songs which I pasted above, known as
一人一半 and 咻咻咻.

The lyrics and the singing style of the songs are quite good. No wonder this album is selling so good. Well, I found some phrases from these two songs which I like. The reason i like these phrase because it had a similar kind of feeling and thoughts that i had before. I will list them out and there are:

1. “安靜會吵醒舊的事情 悲傷一步步正逼近 耳邊又響起 我愛你 那麼清晰 那麼銳利 翻箱倒櫃 試圖忙一點 想趕走思念 汗水淚水原來一樣鹹 像對錯最後難以分辨”;

2. “說好了 甜蜜一人一半 讓分手不那麼酸 我幫你裝上一雙翅膀 卻用回憶把自己捆綁”;

3. “我不是你缺的那一半 你卻永遠是我另一半”;

4. “攝氏三十五度 我不再回顧 想你在他的懷裡 應該幸福 我該祝福 冷得我想哭不能哭, 傻到什麼程度 我心裡有數 最後一口啤酒無所謂 酸或苦 能笑著送你走 就滿足 很滿足”;

5. “你別問why why why 我一直都在 你有很好的未來 再痛我也說 all right”.

Hmmm... should able to notice the first 3 parts are from the lyrics of the song; <<一人一半>> and the 4th & 5th are from <<咻咻咻>>. Well, these songs give me a feeling of 淡淡譜出分手後的依戀... especially the first two paragraphs of <<一人一半>> did recall some memories from someone I knew…

Comments

Popular Posts